يکشنبه, 9 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۱۴:۰۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 71
  • کد خبر : ۱۲۸۶۷
اقدامات راهبردی مدیریت شهری قدس برای كاهش معضل ترافیك
شهردار قدس گفت: مدیریت شهری قدس با اجرای طرح های تعریض و اصلاح هندسی معابر، ساماندهی ایستگاه های تاکسی و اتوبوس و طرح جابجایی آرامستان و ترمینال مسافربری به دنبال کاهش اثرات منفی ترافیک در معابر سطح شهر است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر قدس؛ سعید شهلی با بیان اینکه ساماندهی ترافیک شهری و سیستم‌های مدیریت ترافیک عموما به منظور مقابله با ازدحام ترافیکی که ناشی از رشد روزافزون وسایل نقلیه شخصی می باشد، صورت می گیرد، افزود: معضل ترافیک بسیاری از جنبه‌های جامعه مدرن شهری از جمله توسعه اقتصادی، افزایش میزان و شدت حوادث رانندگی، افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، زمان و هزینه هدر رفته در ترافیک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این زمینه، مدیریت شهری می تواند با تکیه بر سیستم‌های مدیریت ترافیک، ازدحام ترافیک و اثرات منفی آن را به حداقل برساند که شهردا‌ری قدس در این راستا تعریض معابر با هدف رفع گلوگاه‌های ترافیکی، انجام مطالعات ترافیكی، اصلاح هندسی معابر، ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و طرح جابجایی آرامستان و ترمینال مسافربری و... را اجرایی می‌کند.

 

🔹 شناسایی گلوگاه‌های ترافیكی شهر و تعریض معابر

 

شهردار قدس در ادامه تصریح کرد: رشد ناموزون شهرقدس در طول سالیان گذشته، معابر کم‌عرض و ناهمگونی را پدید آورده است که ازدحام خودروها و ترافیک شهری نخستین پیامد منفی آن می‌باشد. شهرداری قدس اقدامات زیادی را در جهت کاهش ترافیک انجام داده است که شناسايی گلوگاه‌های ترافیکی، تملک و تعریض املاکی که ایجاد ترافیک می‌کنند و همچنین ساماندهی دوربرگردان‌ها و... از مهم‌ترین این اقدامات می‌باشد.

 

وی افزود: سال گذشته طرح تعریض خیابان صاحب‌الزمان (عج) و خیابان شهید فخری زاده اجرایی شد. همچنین املاک معارض در معابری که نیازمند تعریض هستند شناسایی شده است و شهرداری نسبت به توافق با مالکین جهت تملک و تعریض این معابر اقدام خواهد نمود.

 

🔹 استفاده از خدمات مهندسان مشاور در انجام مطالعات ترافیكی 

 

شهلی با بیان اینکه همچنین مطالعات ساماندهی ترافیک با هدف رفع گره‌های ترافیکی ناشی از کنترل نامناسب تقاطعات، ظرفیت ناکافی معابر یا اثرات منفی پارک حاشیه‌ای در معابر انجام می‌شود، بیان کرد: تمام اقدامات انجام شده در جهت شناسایی و رفع این معضل با بهره‌گیری از نظرات مشاور ترافیکی و عامل چهارم ترافیکی و بر اساس مطالعات و طرح‌هایی که ارائه می‌دهند صورت می‌پذیرد. برای طرح تعریض زیرگذر سرخه‌حصار مشاور در نظر گرفته شده است که با نهایی شدن طرح، عملیات عمرانی تعریض این زیرگذر با مشارکت شهرداری، راه‌آهن و شرکت نفت پارس آغاز خواهد شد. همچنین احداث یک مسیر کمربندی در محدود پشت دانشگاه آزاد در دستور کار قرار دارد که با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه، کاهش بار ترافیکی بلوار شهید کلهر حاصل خواهد شد.

 

شهردار قدس خاطرنشان کرد: در این میان، رفع معضل ترافیک مستلزم همکاری‌ بین‌دستگاهی سازمان‌های ذیربط است که شهرداری همچون گذشته همکاری‌های خوبی با پلیس راهور داشته و در همین راستا برنامه‌ریزی جهت نصب دوربین‌های پلاک‌خوان و راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ در پلیس راهور به منظور ثبت تخلفات و اعمال جریمه متخلفان صورت گرفته است.

 

🔹 طرح جابجایی آرامستان و ترمینال مسافربری

 

وی با بیان اینکه راهکارهای رفع معضل ترافیک از جمله موضوعاتی است که به صورت جامع و مفصل در جلسات مختلف پارلمان شهری و شورای معاونین شهرداری مورد بررسی قرار گرفته است، بیان داشت: طرح جابجایی آرامستان و ترمینال مسافربری به بیرون از شهر و همچنین ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی از جمله طرح های مهم مطرح شده در این زمینه می‌باشد. طرح جابجایی ترمینال مسافربری به بیرون از شهر به عنوان یکی از راهکارهای رفع معضل ترافیک و احیای بافت فرسوده در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد که جلسات کارشناسی آن در حال انجام است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0